Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dětská knihovna v mateřské škole: akční výzkum
Hercíková, Lenka ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Neumann, Lukáš (oponent)
Diplomová práce vychází z nutnosti vést děti ke čtenářství již v útlém věku. Z mezinárodních výzkumů (PIRLS, PISA) je doloženo, že dětská knihovna v mateřské škole má neodmyslitelně kladný dopad na rozvoj čtenářské gramotnosti. Cílem této diplomové práce je zmapovat vybavení dětské knihovny v Dětské skupině Elíšek a zjistit, k jakým činnostem děti knihy využívají. Jak je využívají pedagogové při své práci a v neposlední řadě zmapovat domácí prostředí dětí a zda jsou ke čtenářství děti vedené i ve svých rodinách. Cílem akčního výzkumu je zlepšit v dětské skupině práci s knihou, zapojit ji do řízených aktivit a vybudovat na základě poznatků z dotazníků pro rodiče, rozhovorů s pracovníky dětské skupiny a dětmi, nový čtenářský koutek s knihami pro děti, různými doprovodnými aktivitami a vybavením. KLÍČOVÁ SLOVA Předškolní věk, čtenářská pregramotnost, literární ocenění, žánry dětské literatury, čtenářský koutek v dětské skupině, akční výzkum
Mediální ohlas českých oceněných knih pro děti a mládež (2016)
Kubiková, Karolína ; Čeňková, Jana (vedoucí práce) ; Malý, Radek (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou mediálního ohlasu oceněných a nominovaných knih pro děti a mládež za rok 2016. Kromě toho podává stručný přehled vývoje trendů ve specializované nakladatelské činnosti od 90. let do současnosti a rovněž přibližuje problém kritické reflexe literatury pro děti a mládež. Práce zkoumá mediální ohlas na čtyři konkrétní díla, jedná se o knihy Vynálezárium Robina Krále, Klárka a 11 babiček Olgy Černé, Samota není zlej Lucie Raškovové a Plop! Zdařilé verše a prózy Ivana Wernische. V úvodu je stanoven cíl práce s hypotézou, že ocenění Magnesia Litera nebo Zlatá stuha má vliv na medializaci literárního díla. Analytická část pak tuto hypotézu potvrzuje, nejčastěji bylo v médiích referováno o knize, která získala Magnesii Literu. K analýze byla vybrána média Česká televize, Český rozhlas, Mladá fronta DNES a zpravodajský portál idnes.cz, dále webový portál iliteratura.cz, citarny.cz. Z kulturní oblasti byla vybrána periodika Host, Literární noviny, Tvar a katalog Nejlepší knihy dětem. Důvodem pro tento široký výběr byla snaha o komplexní analýzu problematiky. Kromě analýzy mediálních obsahů poskytuje práce stručné profily jednotlivých autorů a analýzu jejich knih.
Současná ocenění knih pro děti a mládež v letech 2007-2011 a její reflexe v tisku (Zlatá stuha, Magnesia Litera)
Lokvencová, Lenka ; Čeňková, Jana (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
(abstrakt) Ve své bakalářské práci se zaměřím na ocenění za literaturu (knihu) pro děti a mládež v České republice, a to především na ocenění Magnesia Litera a Zlatá stuha. Tato literární ocenění pro děti a mládež jsou analyzovány v období posledních pěti let (2007 až 2011). Práce si klade za cíl představení jednotlivých cen, představení organizací, které ocenění udílejí, tedy sdružení Litera a mezinárodní organizace IBBY včetně její české sekce, stejně jako zmínění poslání obou výše zmíněných literárních cen. Sleduje dále reflexi jednotlivých ocenění v tisku, analyzuje příslušné texty a jednotlivá média hodnotí podle toho, jak se věnují vybraným literárním cenám pro děti a mládež. Stejně tak se budu v této bakalářské práci zabývat recenzemi, které se věnují vybraným dílům, která v uplynulých letech získala cenu Magnesia Litera či Zlatou stuhu, popřípadě obě tato ocenění. V této závěrečné analytické části se budu zabývat komparací recenzí (případně anotací) v určených médiích. V závěru zveřejňuji i rozhovor významné autorky, nositelky obou zmíněných cen za literaturu pro děti a mládež, Ivy Procházkové.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.